Inclusive Schools II jest projektem finansowanym w ramach unijnego programu Erasmus+ wdrażanym przez British Council (Wielka Brytania) od 15 stycznia 2021 do 14 lipca 2023 we współpracy z CESIE z Włoch, ESHA z Holandii, InterActing UK z Wielkiej Brytanii, Lifelong Learning Platform z Belgii oraz Universidad de Granada z Hiszpanii. Projekt ma na celu zwiększenie zasobu dobrych praktyk w zakresie szkoleń dotyczących edukacji włączającej. Ma być również realnym wsparciem dla rozwoju kadry kierowniczej w szkołach, nauczycieli i studentów-nauczycieli. W ramach projektu zaangażujemy pośrednio również uczniów i ich rodziny, decydentów, władze na poziomie lokalnym i krajowym, instytucje szkolnictwa wyższego oraz organizacje zajmujące się edukacją na poziomie lokalnym, regionalnym, krajowym i europejskim.
Wizją projektu Inclusive Schools II jest znaczne zwiększenie wiedzy i umiejętności dyrektorów szkół, nauczycieli i przygotowujących się do zawodu nauczyciela studentów w obszarze edukacji włączającej. Podejście włączające oznacza tworzenie środowiska uczenia się, w którym każdy uczeń ma szansę odnieść sukces, rozwinąć swoje talenty. Działania projektowe staną się wsparciem dla kadry szkolnej, w pracy w zróżnicowanym środowisku uczniowskim. Projekt rozwinie dobre praktyki w celu:
• zwiększenia liczby dyrektorów szkół i nauczycieli przeszkolonych w zakresie regulacji i praktyki z obszaru edukacji włączającej
• pogłębienia wiedzy i zrozumienia regulacji stosowanych w edukacji włączającej, codziennej praktyce pedagogicznej i w kulturze
• podniesienia umiejętności nauczycieli i dyrektorów szkół stosujących praktyki włączające w szkołach
• wzmocnienia roli przywództwa w edukacji włączającej w szkołach
• ułatwienia współpracy w społeczności szkolnej (rodzice, uczniowie, personel szkoły) oraz współpracy w sektorze edukacji
• zwiększenia pewności siebie i motywacji dyrektorów szkół oraz nauczycieli do wdrażania edukacji włączającej
• wpływania na zmianę regulacji na poziomie szkolnym, lokalnym, regionalnym i krajowym
• zwiększenia zasięgu zmian zainicjowanych przez projekt Inclusive Schools I
PROJEKT INCLUSIVE SCHOOLS II ORAZ NINIEJSZA STRONA INTERNETOWA ZOSTAŁY SFINANSOWANE Z PROGRAMU UNII EUROPEJSKIEJ ERASMUS +. ZAWARTOŚĆ NINIEJSZEJ STRONY INTERNETOWEJ JEST WYŁĄCZNĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ AUTORÓW I W ŻADEN SPOSÓB NIE MOŻE BYĆ POSTRZEGANA JAKO ODZWIERCIEDLENIE POGLĄDÓW KOMISJI EUROPEJSKIEJ