Czy potrafisz wyjaśnić publiczności koncepcję naukową w ciągu zaledwie trzech minut? O to pytaliśmy uczestników FameLab, jednego z największych konkursów dotyczących komunikacji naukowej na świecie. W swojej 15-letniej historii – od 2007 do 2021 roku – FameLab poruszył wyobraźnię i kreatywność młodych badaczy i badaczek z ponad 40 krajów i zmienił ogólne postrzeganie komunikacji naukowej. Zaangażował ponad 40 000 uczestników oraz uczestniczek i dotarł do milionów odbiorców.
200 międzynarodowych partnerów konkursu – w tym wiodące światowe organizacje naukowe, takie jak NASA i CERN – odegrało kluczową rolę w historii sukcesu FameLab, udzielając wsparcia, sieci kontaktów i wiedzy, aby pomagać wzbudzać zainteresowanie i zaangażowanie w danym kraju.
FameLab był świetną okazją do poznania inspirujących ludzi, prowadzących i prezentujących fascynujące badania na całym świecie. Uczenie się od siebie nawzajem, wzajemna motywacja i budowanie sieci, które przetrwają w przyszłości – wszystko to było wspaniałym doświadczeniem.
W Polsce konkurs organizowany był przez British Council we współpracy z Centrum Nauki Kopernik.