Ruszyła polska edycja międzynarodowych konkursów British Council dla młodych przedsiębiorców w dziedzinie designu i mody oraz w obszarze kultury
Do 23 maja br. młodzi polscy przedsiębiorcy działający w obszarze designu, mody oraz w kulturze mogą przesyłać zgłoszenia do międzynarodowych konkursów Young Creative Entrepreneur – Design and Fashion Award 2014 oraz Young Creative Entrepreneur – Culture Award 2014 organizowanych przez British Council.
Polskie jury wyłoni w czerwcu najlepszych przedsiębiorców, którzy wraz z finalistami z innych krajów odbędą podróż studyjną do Wielkiej Brytanii, obejmującą m.in. spotkania biznesowe, warsztaty oraz udział w ważnych brytyjskich wydarzeniach, takich jak London Design Festival, London Fashion Week czy REMIX Summit.
Kto może walczyć o nagrodę
Osoby, które mogą pochwalić się sukcesami biznesowymi na polu designu, mody czy w obszarze kultury, mogą startować w konkursach z cyklu Young Creative Entrepreneur jeśli mają polskie obywatelstwo, mówią biegle po angielsku i są aktywne w jednej z branż wymienionych poniżej.
Konkursy British Council są wyjątkową inicjatywą w dziedzinach związanych z twórczością, jako że nagradzają nie talent artystyczny, ale przedsiębiorczość. Kandydaci mogą być artystami, ale jury będzie oceniało wyłącznie ich działalność biznesową.
Nagroda
"Przedsiębiorczość i projektowanie mają jedną ważną cechę wspólną: jest nią zaradność. Podczas wyjazdu studyjnego do Wielkiej Brytanii można poznać wielu ludzi z całego świata, którzy reprezentują podobny poziom zaradności w swoich odrębnych obszarach twórczych i nawiązać z nimi sieć wartościowych kontaktów” – tak swój pobyt w Wielkiej Brytanii wspomina jeden z pierwszych polskich laureatów konkursu, Tomek Rygalik, www.studiorygalik.com.
Monika Brauntsch (www.kafti.com), zwyciężczyni polskiej edycji konkursu z 2011 r. podsumowuje: „British Council zaoferowało nam niesamowity czas w Londynie. Zastrzyk wiedzy i informacji oraz spotkania z wybitnymi ekspertami ze świata mody czy designu, były absolutnie kluczowe dla mojego dalszego rozwoju zawodowego. Tydzień spędzony w gronie laureatów z całego świata, dzielenie się wiedzą i doświadczeniem, wspólne rozmowy i interakcje zaowocowały masą nowych pomysłów, inspiracji i kontaktów biznesowych. Dla młodych przedsiębiorców YCE to doświadczenie bezcenne!".
Tegoroczni laureaci wezmą udział w tygodniowym pobycie studyjnym w Wielkiej Brytanii, na który złożą się, m.in. spotkania biznesowe, warsztaty, seminaria oraz udział w ważnych imprezach branżowych, m.in London Design Festival (w tym targi 100% Design) czy London Fashion Week. Zwycięscy przedsiębiorcy będą mieli również okazję poznać i nawiązać współpracę z finalistami z innych krajów biorących udział w konkursie w tym roku, m.in. z Brazylii, Chin, Indonezji, Kolumbii, Libanu, Sri Lanki czy Zjednoczonych Emiratów Arabskich.
Obszary sektora kultury, designu i mody objęte konkursem
Uczestnicy konkursu powinni działać w dowolnym z następujących obszarów:Kultura
- prowadzić działalność w ramach „młodego” biznesu, który oferuje odbiorcom/ klientom dostęp do treści kultury, które mogą obejmować sztuki wizualne, teatr, muzykę, kulinaria, festiwale, literaturę, modę, design i inne obszary kultury i sztuki,
- wykazywać postawę przedsiębiorczą oraz innowacyjne podejście we wdrażaniu nowych pomysłów w instytucji kultury (intraprzedsiębiorca)
Design i moda
- architektura, architektura wnętrz i krajobraz
- wzornictwo przemysłowe i rękodzielnictw
- promocja designu i/ lub mody: pokazy, wystawy, festiwale i sprzedaż detaliczna
- consulting w ramach jednej z poniższych dziedzin:
- moda, tekstylia, akcesoria, komponowanie i produkcja perfum
- promocja mody/ designu: pokazy, wystawy, festiwale, inne wydarzenia tematyczne
- badanie produktu w kategorii moda/ design, pozyskiwanie komponentów od zewnętrznych dostawców, zarządzanie łańcuchem dostaw
- marketing i publikacje w modzie/ designie: PR, branding, dziennikarstwo branżowe
Partnerzy konkursów: Ambasada Brytyjska w Polsce, Brytyjsko-Polska Izba Handlowa, Narodowe Centrum Kultury, School of Form, Art_Inkubator, Łódź Design Festival, FashionPhilosophy Fashion Week Poland, Kafti Design, Weronika Rochacka / WR Design Strategy, NCRS
Patroni medialni: ELLE.pl, Exspace.pl, Purpose, CR Navigator, FUTU, Designteka.pl, Łowcy Dizajnu, Notes na 6 tygodni
Konkurs jest częścią międzynarodowego projektu British Council pod nazwą Creative and Cultural Economy.