Poniedziałek 06 Maj 2013

 

JEST O CO WALCZYĆ

 

Zdobywczyni lub zdobywca pierwszego miejsca Famelabu weźmie udział w międzynarodowym finale konkursu, odbywającym się w Cheltenham w Wielkiej Brytanii, będącym częścią Cheltenham Science Festival. Dziesięcioro finalistów konkursu powalczy także o 30 000 PLN na cele naukowe i 5 000 PLN na dowolne wydatki. Dodatkowo, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego – które objęło FameLab honorowym patronatem – pokryje koszt wyjazdu zwyciężczyni lub zwycięzcy na dowolną konferencję naukową na całym świecie.Nagrodą Publiczności - ufundowaną przez współorganizatora konkursu British Council - będzie semestralny kurs nauki języka angielskiego lub możliwość bezpłatnego przystąpienia do wybranego brytyjskiego egzaminu językowego. BMW Group Polska – Główny Partner – zaprosi jednego z finalistów do siedziby BMW Welt w Monachium, gdzie na własne oczy przekona się, jak nowoczesne rozwiązania i technologie przekładają się na motoryzację. BMW jest także sponsorem Nagrody Internautów.

 

JURY W GOTOWOŚCI

 

Podobnie jak podczas półfinału, w skład finałowego jury wejdą: światowej sławy astrofizyk prof. Marek Abramowicz, zajmujący się m.in. teorią względności, czarnych dziur i teorią figur równowagi gwiazd; kulturoznawca dr Jacek Wasilewski, badający konstruowanie przekazów społecznych i kreację znaczeń; zastępczyni dyrektora Centrum Nauki Kopernik, dziennikarka i popularyzatorka nauki, Irena Cieślińska;dziennikarz i publicysta, Piotr Najsztub oraz Monika Koperska, zwyciężczyni ubiegłorocznej polskiej edycji konkursu, zdobywczyni 2. miejsca i Nagrody Publiczności podczas międzynarodowego finału FameLabu.Galę Finałową poprowadzi Jan Wróbel  – znany publicysta i historyk.

 

BMW@FameLab – WYBIERZ FAMELABERA INTERNAUTÓW!

 

Nim poznamy najlepszego Famelabera 2013, internauci mogą wybrać swojego ulubieńca. Głosowanie w konkursie BMW@FameLab trwa do północy 10 maja. Filmy z zapisem półfinałowych prezentacji finalistów zostały zamieszczone na profilu Centrum Nauki Kopernik w serwisie Facebook. Zwyciężczynią lub zwycięzcą zostanie ten z naukowców, którego występ zdobędzie najwięcej kliknięć „lubię to!”, czyli spotka się z największym entuzjazmem internautów. Sponsorem nagrody – roweru BMW Cruise Bike 2012 - jest BMW Group Polska.

 

CZYM JEST FAMELAB?

 

FameLab to konkurs, w którym w szranki stają naukowcy prowadzący badania w zakresie nauk ścisłych, przyrodniczych, medycznych, rolniczych lub technicznych.Ich zadaniem jest zaprezentowanie zagadnień naukowych w sposób jak najbardziej atrakcyjny i zrozumiały dla „nienaukowej” publiczności w zaledwie 3 minuty. W wystąpieniu można użyć dowolnych rekwizytów (bez pomocy multimedialnych), o ile jest się je w stanie samodzielnie wnieść i obsłużyć na scenie. Liczy się poprawność merytoryczna wystąpienia, umiejętność jasnego wytłumaczenia naukowych zagadnień oraz interesujący sposób prezentacji.