Tegoroczna edycja festiwalu Digital Cultures: Imagined Futures odbędzie się online w nowym formacie w dn. 17-25 października.
Jak kultura (w tym masowa) wyobraża sobie przyszłość? Które wizje z przeszłości spełniły się i są częścią teraźniejszości? Będziemy rozmawiać nie tylko o przeszłości, ale przyjrzymy się możliwym scenariuszom, które mogą zrealizować się po końcu pandemii.
Digital Cultures: Imagined Futures to nie tylko panele dyskusyjne, prezentacje czy sesje pytań i odpowiedzi, ale również interaktywne warsztaty z ekspertami (w tym z artystą dżwiękowym z UK – Duncanem Speakmanem) , filmy online na platformie NINATEKI i rozmowy z twórcami (gościem specjalnym będzie Brett Gaylor, szef ‘The Internet of Everything’). W programie znajdzie się również kontemplacyjny program audio, dostosowany do potrzeb odbiorców. Kuratorem programu audio jest artysta z UK - Joe Cutts.
Program podzielony jest na trzy bloki tematyczne, z których każdy z jest próbą interpretacji tematu:
NADZIEJE – refleksja nad ogólnie panującym rozczarowaniem technologią i rozwojem. Celem jest zainicjowanie pogłębionej dyskusji na temat tego, czego się nauczyliśmy i jak popełnione przez nas błędy mogą pomóc w planowaniu przyszłości.
LUDZKIE NIE-LUDZKIE – w czasach szybkiego rozwoju nowoczesnych technologii, takich jak np. sztuczna inteligencja, granica pomiędzy tym, co ludzkie, a co nie, coraz bardziej się rozmywa. Kultura i sztuka przychodzą z pomocą, pozwalając nam zrozumieć nowe osiągniecia technologiczne.
KRYZYS – czy wkraczamy w nowy kryzys? Czy wydarzenia z poprzednich kilku miesięcy są jedynie źródłem niepokoju, czy też pomogą nam w refleksji nad obecnym kształtem szybko rozwijającego się świata? Czy zbliżyliśmy się do natury i ograniczyliśmy nasze potrzeby konsumpcyjne ze względu na przymusową zmianę zachowań? KRYZYS to blok tematyczny obejmujący dyskusję o tym, czego nauczyła nas pandemia i jakie strategie przyjęły instytucje oraz artyści w nowej rzeczywistości.
Rejestracja
Organizator: Instytut Adama Mickiewicza
Partner strategiczny: Ministerstwo Cyfryzacji
Główny partner medialny: Holo Magazine i Creative Applications
Partner: British Council