Piątek 22 Sie 2014

Polska zwyciężczyni konkursu Young Creative Entrepreneur (YCE) dla młodych kreatywnych przedsiębiorców Zuzanna Stańska, wróciła z tygodniowego pobytu w Londynie zorganizowanego przez British Council dla 13 zwycięzców konkursu na całym świecie. Stańska jest właścicielką firmy Moiseum, zajmującej się zbliżaniem muzeów i instytucji kultury do ich odbiorców, głównie poprzez nowe technologie, a także twórczynią aplikacji mobilnej DailyArt.

 - Young Creative Entrepreneur Award to wielkie wyróżnienie i jeszcze większa przygoda, która wraz z przyznaniem nagrody dopiero się zaczyna – powiedziała po powrocie Zuzanna Stańska, zwyciężczyni polskiej edycji YCE w kategorii „Kultura”, skierowanego do przedsiębiorców wdrażających innowacyjne pomysły w instytucjach kultury. 

Program Young Creative Entrepreneur (YCE) został stworzony przez British Council w celu nagradzania osiągnięć, wspierania rozwoju i spotykania ze sobą utalentowanych przedsiębiorców, którzy wprowadzają innowacje w przemysłach kreatywnych i kulturze na całym świecie. W tym roku konkurs odbywał się w kategoriach „Kultura” oraz „Design i moda”. Zwycięzcy pierwszej kategorii zakończyli już wizytę studyjną w Londynie i nawiązali pierwsze kontakty.

Program w Londynie obejmował spotkania z przedstawicielami instytucji kultury, m.in. dyrektorem Tate Modern ds. partnerstw i sponsoringu oraz wizyty w inspirujących miejscach jak Tech City i Makerversity, czy całodzienny udział w konferencji Remix Summit. Ponadto Zuzanna została zaproszona do audycji radiowej „Click” nadawanej przez BBC World Service, gdzie opowiadała o swojej działalności i pomysłach na budowanie publiczności muzeów i galerii przy pomocy nowych technologii.

Jednym z celów programu YCE jest budowanie międzynarodowej siatki kontaktów pomiędzy kreatywnymi przedsiębiorcami, inspirowanie współpracy oraz wzajemnego wsparcia. - Już w Londynie razem ze zwycięzcami YCE z innych krajów zaczęliśmy zastanawiać się, co można zrobić wspólnie - na przykład z moimi koleżankami z Egiptu i Kolumbii mamy pewne plany co do mojej aplikacji mobilnej DailyArt (www.getdailyart.com) – powiedziała Zuzanna Stańska. 

Przez następne pół roku 13 nagrodzonych osób będzie uczestniczyć w biznesowych sesjach mentoringowych, które będą odbywać się przez Skype. Ich uzupełnieniem będą sesje co-coachingowe, podczas których raz na miesiąc młodzi przedsiębiorcy będą rozmawiać ze sobą na temat postępów w ich przedsięwzięciach. - Jestem za to niezwykle wdzięczna, to będą zdecydowanie pomocne spotkania w kontekście rozbudowy mojej agencji kreatywnej/interaktywnej dla muzeów Moiseum (www.moiseum.com), która właśnie nabiera skali – skomentowała Zuzanna Stańska.

Konkurs jest częścią międzynarodowego projektu British Council pod nazwą Creative and Cultural Economy (creativeconomy.britishcouncil.org).

Zuzanna Stańska, z wykształcenia historyczka sztuki, w ramach swojej firmy Moiseum zajmuje się zbliżaniem muzeów i instytucji kultury do ich odbiorców, głównie poprzez nowe technologie. Tworzy także własne projekty edukacyjno-technologiczne, z których najbardziej znaną jest aplikacja mobilna DailyArt. Organizatorka polskiej edycji Dnia Wolnej Sztuki, spotkań Metamuzeum, współorganizatorka konferencji We Are Museums. Regularnie pisze na łamach Muzealnictwo.com, Magazynu Szum oraz F5. W uzasadnieniu swojego wyboru Jury w szczególności zwróciło uwagę na potencjał Zuzanny do budowania sieci kontaktów w sektorze kultury w Polsce i za granicą. 

Do redaktora

Kontakt dla mediów:

Karolina Szlasa
British Council 
Tel.: 22 695-59-47, Kom.: 664-920-232
karolina.szlasa@britishcouncil.pl

O British Council

British Council jest instytucją reprezentującą Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej w zakresie współpracy kulturalnej i edukacyjnej. Działa w ponad 100 krajach na całym świecie i realizuje swoje cele w wielu obszarach, w tym w sztuce, edukacji, nauczaniu języka angielskiego, nauce i sporcie, umożliwiając tym samym nawiązywanie międzynarodowych kontaktów i budując zaufanie między Zjednoczonym Królestwem i innymi krajami. 

Polska placówka British Council prowadzi działalność edukacyjną poprzez nauczanie języka angielskiego w renomowanych centrach językowych w Warszawie i Krakowie, szkoły partnerskie w Poznaniu, Wrocławiu i Trójmieście, współpracę z ogólnopolską siecią bibliotek partnerskich oraz ośrodkami egzaminacyjnymi oferującymi brytyjskie egzaminy językowe i zawodowe.

Do przedsięwzięć prowadzonych przez British Council należy również szereg projektów kulturalnych, edukacyjnych i społecznych. Ich celem jest dzielenie się twórczymi ideami i osiągnięciami Zjednoczonego Królestwa oraz udostępnianie Polakom wiedzy i umiejętności przydatnych w jednoczącej się Europie. 

Od lutego 2012 r. British Council w Polsce jest również koordynatorem projektu CENTRES, realizowanego przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu Comenius. Sieć CENTRES (Creative Entrepreneurship in Schools) ma za zadanie promować metody rozwijania umiejętności poszukiwanych przez przedsiębiorstwa kreatywne na poziomie edukacji ponadpodstawowej, przy bliskiej współpracy z biznesami kreatywnymi.

Więcej informacji dostępnych jest na www.britishcouncil.pl. British Council jest również obecny na twitter.com/plBritish, www.facebook.com/BritishCouncilPolska oraz blog.britishcouncil.org/polandqualityteaching.